stalker!hahaha

Thursday, May 5, 2011

Ayat-ayat Cinta

love is in the air :)
Assalammualaikum

Heheh. Ok. Tak payah kutuk. Aku tau aku dah ketinggalan. Haha. Berkurun lamanya baru nak melayan cerita neh. Ok hapa? At least aku tengok jugak. Ehehehe :p

Sedih la cerita neh! Huwaaaaa! Serious sedih! Aku memang dah menangis dah tadi. Agak-agak sampai part sedih ja kan, terus aku ajak adik aku keluar pegi beli KFC. Eh, dengan lens baru sekali. Tiga kaler. Waaaa! Tak sabar nak tukar-tukar kaler mata. Ehehe :)

tengok gambar pon dah nampak sedih kan? kan kan kan?

Eh? Nak cakap pasal Ayat-ayat Cinta la! Ha... Lepas keluar kan, aku macam tak sedih sangat la. Tak larat la nak nangis. Minggu neh dah banyak nangis dah. Ehehe. Pastu, bila balek, sambung tengok. Aku tak focus sangat. Sambil mesej, comment-comment kat Facebook etc. Dalam tak focus pon, agak touching jugak la tadi.

First, waktu Fahri kena tangkap. Pastu, Aisha call mak Fahri yang ada kat Indonesia. Time tu, dengar mak Fahri backup Fahri, memang sangat-sangat touching kottt. Serius boleh menitis air mata. Pastu, Aisha pulak punya la nak cover nangis dia kan, siap tutup gagang fon tu. Padahal dia meraung sama kuat ja dengan mak mertua dia tu. Sob sob sob :'(

Pastu, part yang Aisha nak suruh Fahri pegi kawen dengan Maria. Siap guna cincin kawen dia dengan Fahri lagi. Sangat menyentuh kalbu.. Aku cuba imagine aku kat tempat Aisha. Rasa macam tak terbuat kot. Dah la tengah pregnant time tu. Tak sanggup nya nak berkorban macam tu. Tak cukup kuat. Kalau jadi jugak kat aku la kan, at least aku akan suruh husband aku pegi beli cincin baru. Bukan guna cincin kawen kami. Part Aisha lari keluar dari ward Maria lagi la. Sedihhh......

Lagi.. Waktu Fahri bebas dari tuduhan rape Noura. Yang neh aku rasa lebih kepada rasa sedih yang seronok. Eh? macam pelik ja. Errr.. terharu kot? Haaaa.. Betoila. Part neh macam terharu sikit. Menangis kegembiraan la lebih kurang :)

Part yang Aisha macam berebut Fahri dengan Maria pun sedih jugak. Time neh, aku realise la, poligami bukan benda senang. Susah kot nak buat. Tak sanggup aku tengok husband sendiri mesra-mesra dengan perempuan lain dan aku tak boleh nak marah. Haisyhh, perasaan yang sangat tak boleh digambarkan. Tapi kita tak boleh reject poligami jugak kan? Mana boleh tolak hukum agama. Tapi aku mintak sangat-sangat husband aku nanti tak terfikir lansung nak berpoligami. Aminn :)

Last yang sedih, part Maria mati la. Mati time dia sembahyang. Sedih ja. Sebab Maria tak salah pon dalam cerita neh. Dia sangat baik. Aisha pon. Dua-dua baik. Fahri pon baik. Neh la yang dinamakan jodoh dan ketentuan. Hurmmm...

Habis dah review pasal cerita neh. Eheheh. Serious cerita neh sangat berbaloi untuk dilayan. Banyak pengajaran sangat-sangat. First time aku tengok movie yang ada unsur poligami yang betul-betul islamic punya. Tak da merapu macam kebanyakkan cerita lain :)

p/s : teringin nak lelaki macam Fahri. tapi dia terlalu baik untuk perempuan macam aku. hurmm..

5 comments:

mynamealia said...

amboih mentang2 bercuti..hahaha
nk lens satuuuu!!! :p

emeera asnary said...

yep! mang cite nyh sggoh tacing lah! *dah msok kali ke 4 tgk,hehe*

Marlina :) said...

alia: hahaha. aku pon baru amek satu. lagi 2 kaler kena tempah. ehehe

emeera: sedih gila kot... sob sob sob

fyqa said...

sakan ang shopping lens..ish6.haha!

Marlina :) said...

hahaha. dah lama x shoping kottt :p
sekarang aku dah pokai sebab lens. ahahah :D