stalker!hahaha

Sunday, May 15, 2011

Tetapkan hati!

sangat penat. tapi happy :)
Assalammualaikum

Rasa macam dah lama tak conteng-conteng kat sini. Memang agak lama pon rasanya. Hoho. Rindu kot. Baru malam neh ja rasa macam nak tulis jugak walaupun banyak lagi kerja tak siapkan. Eheheh. Mulanya, nak cerita pasal kem PPSL yang aku pergi baru-baru neh. Tapi macam tak dak mood dah sebab dah banyak hari dah balik. Dah tak feel dah. Hahaha.

Tapi nak komen sikit la pasal kem tu. Serius kem tu ajar aku banyak benda la. Haha. Sebab buat pertama kalinya aku demam time kem. Sebelum neh tak pernah kot. Kononnya tough la kan. Sangat mencabar ok. Sebab aku kalau demam, aku tak perlukan ubat, aku kena tidur cukup ja. Gila apa kem nak bagi tidur lama-lama. Hahaha. Serius parah. Ada sekali tu aku tersengguk dalam LDK. Sekali kena gempaq dengan abang fasi, terus terkejut tak tidur-tidur dah. Malu punya pasal sebab semua gelakkan aku. Hahah. Bila aku hidu bam kan, dia cakap aku hidu gam. Erk?? Tapi dia sangat best! :)

Jungle trekking, akademi pengantin, survival cooking, mandi hujan blablabla. Paling perit, mandi hujan. Cuba bayangkan, anda tengah demam selsema, jungle trekking bawah hujan, siap main slide lumpur lagi, lepas tu, bila balik kem, dengan tak tidurnya, solat subuh dengan badan tak selesa, lepas tu, mandi hujan yang lebat nak mati. Gila! Lepas kena hujan tu, dah la tak boleh balik bilik, kena lepak kat luaq. Entah sapa entah aku pegi peluk. Ahaha. Sebab badan aku dah terketar-ketar kalah orang parkinson. Serius rasa macam nak menangis time tu. Sejuk teramat! Sumpah lepas neh tak nak mandi hujan dah!!!

Pergi dengan balik kem kena hiking. Ini tak la teruk sangat sebab aku suka hiking-hiking neh. Ehehe. Just badan aku ja la macam tak kuat sangat. Eh, dah banyak pulak aku melalut pasal kem. Ahaha. Tak sedaq kot. Eheheh :p

Ok, berbalik kepada tajuk entry, aku just nak bagitau yang aku dah berazam nak tetapkan hati aku lepas neh. Berkenaan dengan satu benda neh. Sebab bagi aku, kadang-kadang, sesuatu benda tu perlu dilepaskan sebab kalau disimpan pon buat menyakitkan hati ja :) So, aku nak tetapkan hati nak lepaskan benda tu. Aku dah penat dah. Sebab aku rasa macam aku sorang ja yang bertungkus lumus selama neh. Nak kan yang terbaik. Tapi pihak yang lagi satu??? Hanya Allah ja yang tahu apa yang dia fikir dan nak.

So, aku dah bertekad, dah buat keputusan nak lepaskan ja... Malas nak fikir dah. Kalau memang betol aku memang untuk itu, nanti benda tu akan datang sendiri kat aku tanpa perlu dipaksa. So, tak perlu duduk dalam fasa tengah-tengah macam neh sebab aku tak cukup kuat nak tanggung kalau jawapan benda yang aku tunggu neh negatif. Lagi lama simpan, lagi parah. Lebih baik lepas sekarang :)

p/s: sangat susah nak lepaskan sebab aku dah mula sayang....

No comments: